Monday 28 September 2015

Waarom een poster babykamer, het perfectekraamcadeau is

Is het een jongen of meisje? Hebben jullie al een naam? Er komen zoveel vragen op je af als je in blijde verwachting bent. Sommige ouders to be houden liever nog wat antwoorden voor zichzelf, ik was er daar een van. Bovendien wist ik zelf het geslacht ook niet! Ik ben gek op verrassingen ;) wat ik er wel een beetje lastig aan vond was de babykamer. Eerlijk is eerlijk, ik als deco diva wilde het liefst de meest perfecte poezelige babykamer in eigen unieke smaak.



Geslachts-neutrale kleur voor de babykamer


Na een basis bedacht te hebben die redelijk geslachts-neutraal was begon m’n zoektocht naar kinderkamer decoratie. Ik zocht een poster babykamer. De babykamer was nu een melange van warme grijstinten. Ik wilde er wat kleur en schwung aan geven en wat was perfecter dan een poster? Mocht het nu straks nou echt een stoere jongens-jongen zijn dan is die lijst snel genoeg gevuld met een kinderkamer auto poster, ridder poster vliegtuig of motor poster :) ik raadde mensen ook aan om een poster babykamer als kraamcadeau te geven, hoe meer afwisseling hoe beter! Wat ik destijds niet besefte is dat er een geslachts-neutrale kleur bestaat die ik gewoon had kunnen gebruiken. Begin jaren 90 werd deze ook vaak ingezet (lees: de babykamer van m’n kleine zusje) en wel de altijd frisse mint kleur. Deze laat zich altijd combineren, een allemansvriend die het goed kan vinden met meneer wit, grijs taupe en bruin. Hallo daar is je basis. Vul het aan met een mooie witte schommelstoel met daarop een schapenvacht voor de nachtelijke maar o zo gezellige voedingsbezoekjes aan je kleintje. 

 

Kraamcadeau


Eerder sprak ik over kraamcadeaus, dit is weer echt een vak apart. Tijdens je zwangerschap zet je alles in een soort scherp supermoeder plaatje waarbij zaken worden uitvergroot, dit gebeurt vooral bij de perfectionistische gevallen onder ons. Wanneer je de namen en adressen voor de geboortekaartjes op een rij zet denk je na wie wat voor kraamcadeau zal geven in die ‘roze wolk time’. De perfectie-mom zag zilver bestek van Winnie the pooh, beige cargo broekjes in maat 68 nee nee stop! Ieder Z’n smaak natuurlijk maar wat is er meer zonde dan geen gebruik maken van een kraamcadeau :o een soort cadeau suggestie was toen nog niet echt sociaal geaccepteerd zoals nu. Tegenwoordig krijg je een kaartje voor de babyshower met daarop een envelopje of de vraag naar een cadeaucard. Newsflash: kinderen gaan geld pas leuk vinden vanaf hun 9e jaar op vakantie in Frankrijk. Dus een mooi kraamcadeau is veel leuker. Bij pastylabel is dat super easy. Daar kan je namelijk posters babykamer selecteren en makkelijk kiezen. Mix and match.

No comments:

Post a Comment